T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / KARŞIYAKA - Türkbirliği İlkokulu

Haberler

Nis

VII. ULUSAL ÇOCUK ARAŞTIRMALARI KONGRESİ (UÇAK 2024)
“VII. UlusalÇocuk AraştırmalarıKongresi”(UÇAK-2024)04-06Haziran2024
tarihleri arasında Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü koordinasyonunda,
SorgunBilimveSanatMerkeziyürütücülüğünde,YozgatBozokÜniversitesi,Konya
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Yozgat İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Sorgun İlçe Milli
Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile Yozgat ilinde düzenlenecektir.
Kongre başta Bilim ve Sanat Merkezlerinde öğrenim gören özel yetenekli öğrenciler
olmak üzere tüm öğrencilerin;
Araştırma becerilerini geliştirmeyi,
Yaptıkları araştırmaları sunabilecekleri bir platform sağlayabilmeyi,
Bilimsel ortamları tanıyarak gelecekteki çalışmalarına buna göre yön vermelerini
sağlayabilmeyi,
Ülkemizdeçocuklaravegençlereyönelikkongrevesempozyumgibibilimsel
etkinliklerin sayılarını arttırmayı amaçlamaktadır.
Kongre ile ilgili bilgiler aşağıda verilmiştir.
1.Kongrede bir tema sınırlandırması yapılmamıştır.
2.Kongreye başta Bilim ve Sanat Merkezlerinde öğrenim gören öğrenciler olmak üzere
tüm öğrenciler bildiri gönderebileceklerdir.
3.Kongrede öğrencilerin yaptıkları araştırmaların sonuçları sözlü-poster bildiri halinde
sunulacaktır.Kongredeöğrencilerinhazırladığıprojelerintanıtımınayer
VERİLMEYECEKTİR.
4.Kongreye bildiri özeti hazırlanması kongre web sayfasında(https://ucak2024.com.tr/)
ve bu yazı ekinde yer alan bildiri hazırlama kılavuzuna göre yapılacaktır. Bildiri
başvuruları da (özet-tam metin) yine kongre web sayfası üzerinden alınacaktır.
5.Kongrede değerlendirme kriterlerine göre gerekli özellikleri taşıyan her bir bildiriyi
sunmaküzerebiröğrencininkonaklamaveiaşesiYozgatİlMilliEğitim
Müdürlüğü’nce karşılanacaktır. Bu kapsamda kongre sürecinde bildiri sunacak her üç
öğrenciyerefakatedecekolanbiröğretmenokulvekurummüdürlüklerince
belirlenecek; bu öğretmenlerin konaklama ve iaşe masrafları da Yozgat İl Milli Eğitim
Müdürlüğü tarafından karşılanacaktır.
6.Kongreye gelecek olan öğrencilere refakat edecek danışman öğretmen, değerlendirme
sonunda kabul edilen bildirilerden sunulacak bildirinin hazırlanmasında danışmanlık
yapanveözetgöndermesürecindebildiriözetindeismibelirtilenöğretmenler
arasındankurumlarıncabelirlenecektir.BuöğretmenlerinizinişlemleriMEB
‘BilimselToplantılaraKatılımYönergesi’neuygunolarakyürütülecektir(
http://meb.ai/OzvtGD).
7.Kongreye bildiri sunan öğrenci ve onlara refakat edecek öğretmenler dışında öğrenci,
veli ve öğretmenler de gönüllü olarak katılabilecektir. Gönüllü katılımcıların tüm
masrafları kendilerine ait olacaktır. Kongreye katılımlarına ilişkin herhangi bir ücret
alınmayacaktır.
8.Kongrede sunulacak bildiriler ekte sunulan ‘Bildiri Hazırlama Kılavuzundaki’ esaslara
göre hazırlanacaktır ve kongre süreci aşağıda belirtilen takvime göre yürütülecektir;
a.25.03.2024-30.04.2024tarihleriarasındabildirilerinkongredüzenleme
kuruluna gönderilmesi
b.01-15.05.2024 tarihleri arasında bildiri özetlerinin bilim kurulunca incelenmesi
c.15.05.2024 kabul edilen bildirilerin ilanı    

d.15-18.05.2024 kayıt -kongreye katılacak danışman öğretmen ve öğrenci
isimleriilegönüllüolarakkatılacakyönetici,öğretmen,veliveöğrenci
isimlerinin bildirilmesi
e.20.05.2024 Kongre programının ilanı
f.04-06.06.2024 Kongre Tarihi
9.Kongre ile ilgili tüm yazışmalarucak2024@gmail.comadresinden elektronik posta
yoluyla yapılacaktır.
10.Katılımcılarımızıngelişmelerdenhaberdarolabilmeleriadına,telegramgrubuna
(https://t.me/+oUZvYb34KHphZGU0) katılmaları ve instagram (uçak.2024) sayfasını
takip etmeleri yararlı olacaktır.
VII. ULUSAL ÇOCUK ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
Bildiri Hazırlama Kılavuzu
Saygıdeğer Yönetici ve Öğretmenlerimiz
“VII.ULUSALÇOCUKARAŞTIRMALARIKONGRESİNDEbirtema/konu
sınırlandırılmasınagidilmemiş,öğrencilerimizinyaptığıtümbilimselçalışmalarayer
verilmesi amaçlanmıştır. Bildirilerin kabulünde en önemli kriterler;
Gönderilenönerininbiraraştırmasonucuolması,birprojetanıtımı
OLMAMASI
Araştırılankonununöğrencilerinhissettiğibirdurum/problem/uygulamaya
dayalı olması; ÖĞRETMENLERİN önerdiği konularOLMAMASI
Yapılan araştırmanın bilimsel araştırma metodolojisine uygun olması
Yapılan araştırmanın kendi alanı için değer taşıması
Sonuçlarının bilimsel olarak ortaya konulmuş olmasıdır.
Öğrencilerin yürüteceği çalışmalar bir danışman desteği ile yürütülebilir. Burada
önemli olan araştırma konusunu öğrencinin belirlemesi, bu aşamada danışmanın yön verici
pozisyonda kalması, araştırmada gerekli işlemler (kuramsal bilgi edinme, veri toplama/işleme
ve analiz etme) ve araştırma metodolojisi ile ilgili uygulamaları temel olarak öğrencinin
yürütmesi,danışmanınbüyükorandayönvericipozisyondakalması,çalışmada
danışman/öğrenci rolünün 25/75 nispetinde olmasıdır.
Özetlerin nasıl hazırlanacağı ile ilgili ilkeler ve kılavuz aşağıda sunulmuştur.
Özetiniz, en fazla 500 kelime uzunluğunda olmalıdır.
Özetiniz, Times New Roman fontunda ve 12 karakter büyüklüğünde tek satır aralığı
ile yazılmış olmalıdır.
Özetiniz, sayfanın iki yanına hizalanmış bir biçimde yazılmış olmalıdır.
Özette,enüstbölümdenbaşlayaraksırasıyla;özetinbaşlığı,çalışmayıyapan
öğrencinin adı ve soyadı, kurumu, elektronik posta adresi, çalışmanın danışman
öğretmeninin adı ve soyadı, kurumu, elektronik posta adresi ve cep telefonu bilgilerine

   

alt alta olacak biçimde yer verilmelidir. Varsa diğer yazarlar için de aynı işlemler
tekrarlanmalıdır.
Özetinizde araştırmanın amacı, problem cümlesi, yöntem, bulgular, sonuçlar, tartışma
ve öneriler bölümleri yer almalıdır. Özetin bitiminin altında da konu ile ilgili anahtar
kelimeler yer almalıdır.
Sözlü Bildiri
Genişletilmiş özet en fazla 500 sözcük uzunluğunda, 12 punto, Times New Roman yazı
karakteri ile değerlendirme ölçütlerine uygun olarak hazırlanmalıdır. Özet, problem, amaç,
yöntem, bulgular ve sonuçları içermelidir. Başlık, kısa ve bilgilendirici olmalı, olanaklı ise
formüller ve kısaltmalardan kaçınılmalıdır. Net, açıklayıcı ve kesin bir dil kullanılmalıdır.
Özette en az üç, en fazla beş anahtar sözcüğe yer verilmelidir.
Bildiri Özetinin;
Problembölümünde;Buaraştırmahangiproblemeçözümbulmakiçinyapılmıştır?
Alanındaki hangi belirsizlikleri giderecek, hangi soruların cevaplanmasına yardımcı olacaktır?
Temel probleme bağlı olarak hangi alt problemlere cevap aranmış, hangi denenceleri test
etmiştir? Sorularının cevaplarına yer verilir.
Amaçbölümünde,araştırmanın/projenin/eserinortayakonulmasındakiamaçnedir?Bu
çalışma niçinyapılmıştır? Çalışmanın sonuçları ile temel bilim alanlarınaya da üstün
zekalı/yeteneklilerin eğitimi ile ilgili alanlara ne gibi katkılar getirilmesi beklenmelidir?
Sorularının cevaplarına yer verilmelidir.
Yöntembölümündeöğrencininkendiifadesiilearaştırmasürecindeneleryaptıkları,
araştırmayı nasıl planlayıp kararlaştırarak uyguladıkları ve sonuçlandırdıkları anlatılmalıdır.
Bunaekolarakaraştırmabilimselaraştırmametotlarındanhangisiileyürütülmüştür?
Araştırma var olan bir durumu belirlemeye yönelik tarama modelinde bir çalışma mı, yoksa
yeni bir metodolojinin, uygulamanın, aracın, çalışmanın her hangi bir unsur üzerindeki
etkisiniortayakoymayaçalışandeneyselbirçalışmamı?Araştırmastandartölçme
araçları/ölçekler, anketler vb. araçlarla toplanarak elde edilen sayısal verilere dayalı nicel bir
çalışma mıdır yoksa konu ile ilgili sözel ifadeleri, yorumları, değerlendirmelerin analiz
edildiğinitelbirçalışmamıdır?Araştırmanınverileribireylerdentoplanmışsa
katılımcılar/örneklem ve özellikleri (sayıları, bayan erkek sayısı, sınıf ve yaşları, araştırmada
ele alınan diğer değişkenlerle ilgili özellikleri) nasıldır? Veriler bir deneyden elde edilmişse
eldeedildiğideneyveortamnasıldır?Araştırmanınverilerihangiaraçlarlanasıl
toplanmıştır? Veriler nasıl analiz edilmiştir? Soruları yöntem bölümünde açıklanmalıdır.
Bulgularbölümünde araştırmanın her bir alt problemine ya da denencesine ilişkin elde edilen
bulgular sayısal veriler de kullanılarak kısaca belirtilmelidir. Bir örnekle açıklamak gerekirse
“Ülkemizde 45-80 yaş grubu sağlıklı bireylerden sigara içmeyenlerin %16,52si akciğer
kanserine yakalanmakta; aynı yaş grubundaki sigara içenlerin%86,45’i akciğer kanseri
olmaktadır.Verileregöresigaraiçenlerinbüyükbirbölümüakciğerkanserine
yakalanmaktadır.” İfadesi bir bulgudur. Bu bulgunun sonuç bölümünde “sonuç ifadesi” olarak
nasıl yazılacağı da açıklanmıştır.

   

Sonuçlarbölümünde araştırmanın her bir alt problemine ya da denencesine ilişkin ortaya
konulan bulgularından elde edilen sonuçlara yer verilmelidir.Örneğin yukarıdaki bulgu
sonuç bölümünde “Sigara akciğer kanserine sebep olmaktadır”şeklinde ifade edilebilir.
Araştırmamızdakaçaltproblem/denencevariseenazokadarsonuçifadesineyer
verilmelidir. Her bir alt problemle ilgili sonuç alt problemle aynı numarayı taşıyacak şekilde
numaralandırılmalıdır. Yani “Problem” bölümünde yer alan 1 numaralı alt probleme ilişkin
sonuç, “Sonuç” bölümünde 1 numara ile, 2 numaralı alt probleme ilişkin sonuç, “Sonuç”
bölümünde 2 numara ile ve bu şekilde devam edecek şekilde numaralandırılmalıdır. Bu arada
bir alt probleme ilişkin birden fazla sonuca ulaşılmış ise o alt probleme ilişkin sonucun altında
bir paragraf olarak ifade edilmelidir.
Anahtar Kavramlarbölümünde çalışmanızın temel konusunu ifade eden ve etiketlemeye
yarayacak en az üç, en fazla beş kavramdan oluşan kilit kelimelere yer verilmelidir. Bir
önceki örnek dikkate alındığında anahtar kavramlar “sigara içme, kanser” şeklinde olabilir

Mrt

DEPREM NEDİR?

Yerkabuğu içindeki kırılmalar nedeniyle ani olarak ortaya çıkan titreşimlerin dalgalar halinde yayılarak geçtikleri ortamları ve yer yüzeyini sarsma olayına "DEPREM" denir. Deprem, insanın hareketsiz kabul ettiği ve güvenle ayağını bastığı toprağın da oynayacağını ve üzerinde bulunan tüm yapılarında hasar görüp, can kaybına uğrayacak şekilde yıkılabileceklerini gösteren bir doğa olayıdır. Depremin nasıl oluştuğunu, deprem dalgalarının yeryuvarı içinde ne şekilde yayıldıklarını, ölçü aletleri ve yöntemlerini, kayıtların değerlendirilmesini ve deprem ile ilgili diğer konuları inceleyen bilim dalına "SİSMOLOJİ" denir. Bazen büyük bir deprem olmadan önce küçük sarsıntılar olur. Bu küçük sarsıntılara "ÖNCÜ DEPREMLER" denilmektedir. Büyük bir depremin oluşundan sonra da belki birkaç yüz adet küçük deprem olmaya devam etmektedir. Bu küçük depremler "ARTÇI DEPREMLER" olarak isimlendirilir ve büyük depremin oluş anına göre bunların şiddetinde ve sayısında azalım görülür.

Ock

2024 yılında Adana ilinde gerçekleştirilecek olan TEKNOFEST Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali, her yıl daha fazla yarışma kategorisi eklenerek düzenlenen büyük ödüllü teknoloji yarışmaları ile farkındalık oluşturmaya devam etmektedir. Teknofest 2024 teknoloji yarışmaları için son başvuru tarihi 20.02.2024’tür.

Ock

KARŞIYAKA KAYMAKAMIMIZ ÖZKAN DEMİR VE İLÇE DAİRE AMİRLERİ OKULUMUZDA KARNE DAĞITIM TÖRENİNE KATILMIŞLARDIR.

Ara

Ara

Antalya'da düzenlenen 14. Ulusal ETwinning konferansına en iyi projeler arasında yer alan ve İzmir ilinden davet edilen 5 öğretmenden biri olan İngilizce öğretmenimiz Özlem ÇONKAR‘ı çalışmalarından dolayı tebrik ederiz. Öğretmenimiz,  stand açma hakkını elde eden 30 kişi arasında yer alarak İlçemizi ve okulumuzu standımızla da ayrıca temsil etmiştir.

Ara

Ara

Kas

OKULUMUZUN 10 KASIM ATATÜRK'Ü ANMA ETKİNLİĞİ

Kas

OKULUMUZUN OKUL AİLE BİRLİĞİ GENEL KURUL TOPLANTISI 08 KASIM 2023 ÇARŞAMBA GÜNÜ SAAT 11.00'DE OKULUMUZUN ÇOK AMAÇLI SALONDA DÜZENLENECEKTİR.

Ekm

29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMIMIZIN 100.YILINI ÇOŞKUYLA KUTLADIK

Ekm

1/E SINIFI ÖĞRENCİMİZ BEGÜM SAZOK İSTİKLAL MARŞINI GÜZEL OKULMA YARIŞMASINDA İLÇE 1.Sİ OLDU

Eyl

ÖĞRENCİLERİMİZ TEKNOFEST FUARINAI GEZDİ

Eyl

OKUL ZAMAN ÇİZELGESİ

Haz

eTwinning ‘Digital Tourist’ projemize katılan öğrencilerimize okul müdürümüz Mehmet Ayten tarafından katılım sertifikaları verildi.